"Aqua Qigong – Qigong træning i varmt vandbassin" - Kursus i Odense

Velkommen til Aqua Qigong -
Qi står for energi – gong for bevægelse, velkommen til energi, styrke, velværs træning / bevægelser i varmt vand.
Aqua Qigong er tilpasset træning i varmt vand. I vand er kroppen i stand til at strække optimalt igennem. Det styrker muskler, led og balance. Samtidig er det yderst behageligt at kunne opleve det varme vands smerte- og stress reudcerende egenskaber.
Vi træner forskellige qigong øvelser samtidig med at vi sætter fokus på åndedrættet.  Målet er at du oplever en styrkelse af led og muskler kombineret med en behagelig afslappende mental tilstand.
Varmtvandsbassiner har 32-34 grader varmt vand. Det føles behageligt at opholde sig i, samtidig med at det stadig er muligt at være fysisk aktiv.
Påvirkningen af det varme vand kombineret med bevægelse, er gavnlig for raske mennesker, men ved fx alvorlige hjertesygdomme bør man få grønt lys hos lægen inden man starter på træning i varmtvandsbassin.
Det er ikke nødvendigt at du kan svømme for at deltage – men det er nødvendigt, at du er selvhjulpen.
Undervisningen foregår på Rosengårdskolen.
Bemærk: Indgang Rødegårdsvej 202

Rosengårdskolen