Altus koret er et seniorkor med 2 damestemmer og 2 herrestemmer. Vi dyrker såvel sangen som det sociale samvær. Vi afholder koncerter i kirker og foreninger.
Der ønskes flere medlemmer til alle stemmer, og der kræves ingen stemmeprøve.Korleder er Henrik Møller Jensen.
Sted: Søjlehuset, Otto Bachesvej 13,
5230 Odense M.
Tid: tirsdage 9,30 - 11,45.
Kontakt: Ingrid la Pia , mobil 30130789.

Ejerslykke Ældrecenter
Otto Bachesvej 13
5230 Odense M

30-04-2024 kl. 09:30
Henrik Møller Jensen
Salen

DOF Paarup Aftenskole
E: info@paarupaftenskole.dk

Dette hold tilbyder forskellige former for milde og rolige øvelser inspireret af bl.a. Tai chi, Qi gong og yoga. Øvelserne træner bevægelighed i kroppen, balance og koordination. Vi har fokus på vejrtrækningen og afslutter med liggende afspænding.For personer med erhvervet hjerneskade.

Hjerneskadecentret
Rismarksvej 80, fløj 0
5200 Odense V

01-05-2024 kl. 09:15
Gitte Egholm
Motionslokale

Velkommen til Aqua Qigong -
Qi står for energi – gong for bevægelse, velkommen til energi, styrke, velværs træning / bevægelser i varmt vand.
Aqua Qigong er tilpasset træning i varmt vand. I vand er kroppen i stand til at strække optimalt igennem. Det styrker muskler, led og balance. Samtidig er det yderst behageligt at kunne opleve det varme vands smerte- og stress reudcerende egenskaber.
Vi træner forskellige qigong øvelser samtidig med at vi sætter fokus på åndedrættet.  Målet er at du oplever en styrkelse af led og muskler kombineret med en behagelig afslappende mental tilstand.
Varmtvandsbassiner har 32-34 grader varmt vand. Det føles behageligt at opholde sig i, samtidig med at det stadig er muligt at være fysisk aktiv.
Påvirkningen af det varme vand kombineret med bevægelse, er gavnlig for raske mennesker, men ved fx alvorlige hjertesygdomme bør man få grønt lys hos lægen inden man starter på træning i varmtvandsbassin.
Det er ikke nødvendigt at du kan svømme for at deltage – men det er nødvendigt, at du er selvhjulpen.
Undervisningen foregår på Rosengårdskolen.
Bemærk: Indgang Rødegårdsvej 202

Rosengårdskolen
Stærmosegårdsvej 51
5230 Odense M

Søndag
28-04-2024 kl. 10:00
Lisbeth Danielsen
Svømmehal

E: aof@aofcenterodense.dk

I dette forløb kigger vi mere på de tekniske faktorer i aktiemarkedet og dykker dybere ned i Teknisk Analyse. Vi skal arbejde med, hvordan du analyserer aktier, indeks m.m. ud fra Teknisk Analyse. Vi kommer til at kigge på de mest effektive værktøjer indenfor Teknisk Analyse til at spotte trends samt advarsler. Desuden hvordan du kan bruge Teknisk Analyse til at definere din risiko samt opbygge en portefølje. Vi taler også om makro-tendenser og kombinerer dem med Teknisk Analyse. Gert Hansen kommer omkring hvordan han bruger teknisk analyse i sin strategi og hvilke indikatorer han bruger samt andre vigtige fif indenfor teknisk analyse.
Kurset henvender sig primært til letøvede investorer, som vil bygge videre på den viden om markedet de allerede har og få flere værktøjer til at handle ud fra.Gert Hansen har 34 års erfaring fra investering, bl.a. 21 år som professionel investor/trader i store danske banker og 13 års erfaring som privat investor.
Det har givet ham stor erfaring indenfor investering i aktier og valuta og et stort kendskab til markedsmekanismer. Gert taler i et sprog, der er til at forstå.  Gert Hansen har været med under de store kriser som EMS-krisen, Finanskrisen, 9/11 og coronakrisen. Han har været i Børsen samt i radioprogrammet Millionærklubben. Derudover har han skrevet i Politiken om det at
være ny investor i markedet. Han bestyrer desuden Facebook gruppen "Aktiesnak for almindelige mennesker" med knap 18000 medlemmer.

Kulturmaskinen
Farvergården 7

Lørdag
27-04-2024 kl. 11:00
Gert Hansen
Frølageret

Hjerneskadecentret
Rismarksvej 80, fløj 0
5200 Odense V

28-08-2024 kl. 09:15
Gitte Egholm
Motionslokale
6424204872

E: aof@aofcenterodense.dk

Lær eller videreudvikle akkorder og rytmer, så du kan akkompagnere til div. sange.
Der er også mulighed for at lære lidt melodispil og simpelt/let fingerspil.
Guitaren og ukulelen er et godt instrument til både solo og sammenspil
Om du er begynder eller har spillet før - så fortsætter vi videre derfra med den musik, du gerne vil spille.
Undervisningen er solo og tilrettelægges ud fra dine ønsker og behov sammen med underviser.
Individuelt tidspunkt  fra kl.  14- aftales direkte med underviser:
Birger Pedersen - telf. 21210510 - Mail: birgerpeder@hotmail.com.
Musikpædagog fra Det Fynske Musikkonservatorium.
Stor undervisningserfaring fra musik-, folke- og aftenskoler.
Tilmelding: www.verninge.husflid.dk

Vissenbjerg skole